Facebook-ul si “Like-rii” de profesie.

Photo credits - Gladiator

Photo credits – Gladiator

Faceboook. Un loc in care oameni apartinand diverselor rase, culturi, religii, cutume, preocupari, interese, pot afla unii despre altii, pot interactiona, pot schimba ganduri, isi pot impartasi experiente, pot cere sfaturi. O mare familie. Virtuala. Asa a fost gandit…

Ce a fost, ce este si ce va fi Fb-ul pentru mine?

Mi-am facut cont de facebook in 2009, pentru jocuri. Pentru Farmville, mai exact. Am vazut la cineva, mi-a placut si am hotarat sa devin fermier pe net. Pentru asta a trebuit sa ma imprietenesc cu multa lume. Ma ajuta sa-mi maresc ferma, sa-mi cumpar utilaje, terenuri, case. Cei care au jucat stiu despre ce vorbesc. Ceilalti, n-au decat sa joace sau sa-si cumpere o ferma la Butimanu. M-am imprietenit cu o gramada de oameni. Din toata lumea. Nu conta nimic, n-aveam niciun criteriu de selectie. Multi..trebuiau sa fie multi. Apoi m-am plictisit de ferma. Am ajuns la nivelul 95 si am renuntat. Contul insa..mi-a ramas. Cu prietenii mei fermieri cu tot.

Am inceput sa ma uit mai atent la Fb, sa vad oamenii, poze, postari, impresii. Am inceput sa socializez. Nu ca pana atunci as fi fost un salbatic. De cand ma stiu am avut o usurinta deosebita in a socializa. La modul real, viu. Mi-am educat si mi-am cizelat intotdeauna capacitatea asta. Acum, ma antrenam in virtual. Am inceput sa-mi schimb prietenii, sa devin mai selectiv, mai targetat. Am inceput sa postez si eu. Ganduri, maxime, trairi, poze, experiente, check-in-uri. Si oamenii au inceput sa-mi dea LIKE. Adica, sa le placa ceea ce spun. Sau de mine..sau amandoua. Iar eu le  dadeam LIKE-uri lor. Era o forma tacita de schimb de like-uri. Deveneam vizibili, interesanti si populari. Ma uitam cate like-uri a primit vreo postare de-a mea si incercam sa inteleg ce le place. Ca sa iau mai multe. Imi placea sa ma invart in like-uri.

Apoi am inceput sa beau limonada. Sa invit la o limonada femeile frumoase care-mi dadeau Like. Era o forma de multumire. Imi dai un like, imi comentezi ceva, schimbam cateva mesaje si bem un suc. Ieseam din Fb si intram in viata reala. Unde like-urile erau vorbite, se spuneau. Ce se intampla la si dupa limonada… fiecare crede ce i se potriveste. Si iata cum am intrat in a doua faza de Fb. Cea in care interactionam la modul real, de-adevaratelea. Iti poti gasi dragostea pe Fb, plecand de la tractorase, terenuri si animalute virtuale? Da, cu conditia sa bei cat mai multe limonade.

Sunt un tip atent la detalii. Atunci cand imi pasa. Printre limonade si alte preocupari, am inceput sa fiu atent la Fb. Am observat ca am in listuta de prieteni, personaje care dau like la orice. Nu conteaza ce postezi. O melodie care a aparut ieri, are 3 minute, n-a ascultat-o niciodata, nu-l impiedica pe Liker-ul de profesie sa ti-o like-uiasca in 5 secunde de la postare. Doar pt ca ai postat-o tu. Ti-a castigat dreptul de a primi like. O povestioara, o experienta, un citat pe care il scrii, primeste Like,  fara a fi citit. O poza cu o floare, un peisaj, tu in baie, cu cainele in pat, in varful muntelui la ski… primeste Like fara sa fie vazuta de-a binelea. Pentru ca tu ai ochii verzi, esti simpatic, vorbesti frumos. E mai putin important ce ai postat. Ai postat tu. E suficient. Esti un brand. Iar el/ea un Like-r de profesie. Da like-uri, se hraneste cu asta. La orice, oricum, in orice conditii. Asta mi-a dat socotelile peste cap. Nu mai puteam sa fiu obiectiv. Cum sa stii ce-i place publicului cel mai mult, daca tu ai un public caruia ii place orice, doar pentru ca vine de la tine? Ma sperie gandul ca as fi putut fi persoana publica. Atunci te ineci in like-uri. Treci la alt nivel. Si asta s-ar putea sa te coste. Sa crezi ca esti mai popular decat esti in realitate, pentru ca Like-rii te-au facut sa crezi asta. Si sa devii arogant. Sa te strici. Din fericire..mai am pana acolo. Pana atunci, acum ca sunt in alta faza a folosirii Fb-ului, am remarcat o noua categorie de Like-rii. Cei care, atunci cand vad ca tu incerci sa faci ceva care-ti poate aduce bani si poate te-ar ajuta like-ul lor ca sa afle lumea despre tine, se opresc din like-uit. Cei care pana mai ieri, iti like-uiau orice, acum nu-ti mai dau like la nimic. Se razbuna pe tine si pe posibilul tau succes. Astia sunt Like-rii mici, ieftini si depersonalizati.Astia nu sunt amuzanti, restul… da!  Dar.. . toti sunt ai nostrii. A celor care, inca, avem cont pe acest site de socializare. In urmatorul post, revin cu celelalte categorii.

Ar trebui sa traim intr-o lume frumoasa si asta sa ne ocupe tot timpul.

Lasă un răspuns

