Romanii si florile online.

florarieDupa cifrele pe care le-am vazut aseara intr-o statistica Google/TNS/IAB* pentru Romania, aproape ca-mi vine sa incep cu o vorba celebra : romanii si cumpararea florilor online ca “baba si mitraliera”. Par doua notiuni antagonice. Doar 1% dintre utilizatorii de internet care cumpara flori sau cadouri achizitioneaza aceste produse online. Iar mai mult de 60% sunt persoane de peste 40 de ani. Incercam sa inteleg de ce.

Adica ne cumparam orice de pe net: electronice, haine, diverse servicii, asigurari, vacante, iar cand vine vorba de flori si cadouri, preferam sa le cumparam singuri de la floraria din colt, sa le inveleasca tigancusa zambitoare intr-un celofan zgomotos si sa le oferim singuri. In conditiile in care, exista tari europene unde procentul celor care comanda flori online ajunge la aproape 30% (Germania 12%, UK 22%, Turcia 28%).

Nu exista doar un motiv pentru asta. Refuz sa cred ca germanii ofera flori mai des decat romanii. Indiferent cum le cumpara. Suntem un popor latin, sensibil, sentimental, ne place sa oferim bucurie. Atunci?

Suntem saraci. O explicatie facila. N-avem bani sa cumparam flori online, pentru ca sunt scumpe. De la florarie sunt mai ieftine. Cati dintre cei care spun asta, au avut macar curiozitatea sa vada cat de scumpe sunt? Gandim mercantil? Ok. Sa va dau un exemplu. Nu de la alte florarii, ci de la Floraria cu Povesti. Un buchet de 11 trandafiri, legat cu rafie naturala, invelit in hartie kraft, la care se adauga un mesaj scris pe o hartie speciala, legat cu funda de satin, un cartonas cu sfaturi pentru ingrijirea trandafirilor, un pliculet de solutie pentru prelungirea duratei de viata a trandafirilor, toate asezate cu grija intr-o cutie de un design unic si livrate de catre o persoana imbracata elegant, costa 139 RON. Asta inseamna o medie de 12,6 RON/fir.

La floraria din colt, preturile variaza intre 8 si 10 Ron/fir, in functie de zona, lungimea trandafirilor, prospetimea lor si perioada in care le cumparam. In conditiile in care ni se pun doua frunze pe langa flori, accesoriile sunt in 95% din cazuri din plastic, platim cash, le transportam si le oferim singuri. Acum trageti singuri concluziile.

Un alt motiv, ar fi diferentele intre ceea ce vezi si ceea ce primesti. Nu neg ca sunt florarii online la care exista diferente flagrante si care contribuie la amplificarea acestui sentiment de neincredere. Am mai scris despre asta. Informati-va inainte de a oferi flori online. Prieteni, rude, cunostinte sau forumuri. Din nou vin cu exemplul de la Floraria cu Povesti. Noi trimitem clientului un email cu poza cutiei deschise, ca sa poata vedea buchetul care ajunge la destinatar. Pentru ca am vrut de la inceput sa fim altfel. Corecti, atenti, eleganti, unici.

Ultimul motiv, dar nu cel din urma, din punctul meu de vedere, este cel mai important.

Romanii nu sunt educati sa trimita flori comandate online. Cutumele, traditionalismul, perioada lunga in care garoafa si gladiola de sera devenisera simbol national, toate acestea “contribuie” la acel 1%. Deci, cei care si-au deschis florarii online, ar trebui sa aiba ca top-priority o contributie reala si activa la crearea acestei culturi. Romanii trebuie sa inteleaga ca preturile de la unele florarii online sunt cele corecte, nu sunt prohibitive, ca mai exista florarii care iau in serios aceasta activitate si respecta clientii, oferindu-le exact ceea ce comanda si… mai ales, ar trebui sa inteleaga ca bucuria pe care o traieste o persoana careia ii trimiti flori la birou, in mijlocul unui colectiv care o priveste cu invidie, este infinit mai mare decat atunci cand i le duci tu singur, acasa, invelite in celofan. Si daca toate acestea se intampla si intr-un mod elegant, asa cum se intampla la Floraria cu Povesti, vei incepe si tu, cel care, poate, n-a trimis niciodata flori, sa-ti faci un obicei bun din asta.

*Barometrul de consum este o initiativa a IAB Europe in parteneriat cu TNS Infratest si Google pentru a cuantifica rolul online, in calatoria consumatorului de la cercetare la cumparare. Pentru a intelege mai bine aceasta calatorie, Barometrul de consum ofera o imagine a comportamentului de cumparare din trecut, precum si o perspectiva asupra modului in care consumatorii interactioneaza cu Internetul ca sursa de informare pentru luarea deciziilor de cumparare.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s